top of page
follow-us-png-5.png
  • Beyaz LinkedIn Simge
  • Beyaz YouTube Simgesi
  • Beyaz Instagram Simge
YonetilenLogo.png

Güçlü Temelden, Güvenilir Yönetim.

Kurumsal katma deÄŸer ile üst seviye kesintisiz hizmet sunulurken, altyapıların risksiz yönetilmesi ve ilk günden büyük yatırımlar yapmak yerine aylık ödemeler ile operasyonel kaynakların doÄŸru kullanılması saÄŸlanır.

Yönetilen Hizmetler

​

Uzman BT danışmanlarımız, maliyetleri optimize etmenize, riski azaltmanıza ve BT yatırımlarınızdan daha hızlı bir getiri elde etmenize yardımcı olmak için kanıtlanmış metodolojileri kullanır. Datacosmos olarak, konusundaki en iyi uygulamalardan yararlanarak öngörülebilir bir hizmet modeli saÄŸlayan bir yönetilen hizmetler çözümü uyguluyoruz.

​

 

  - Daha Ä°yi Maliyet Kontrolü

  - GeliÅŸtirilmiÅŸ Risk Yönetimi

  - Yüksek Kullanılabilirlik, Verimlilik ve Üretkenlik

  - Ä°novasyonu TeÅŸvik Eden Model

  - GeleceÄŸe Yönelik BT Hizmetleri

datacore_bar.png

Bizim yaklaşımımız en kritik varlığınızı korumak

​

Mevcut ortamınızın hangi seviyede olduÄŸunu anlamak, ileriye dönük yatırımlarınızı yapmanızda kritik önem taşır. Sertifikalı uzmanlardan oluÅŸan kendi alanında uzman ekiplerimiz (20 yılı aÅŸkın sektör deneyimine sahip), teknolojik olarak nerede durduÄŸunuzu belirleyerek, geleceÄŸe yönelik nasıl yatırımlar yapmanız gerektiÄŸini sizler için sizlerle birlikte çalışarak belgelemektedir.

Yönetilen BT Hizmetleri ile her türlü sorunu büyük bir kesintiye neden olmadan tespit etmenize, kesintilerle uÄŸranılacak zamanı ortadan kaldırarak güvenliÄŸi artırmanız için verilerinizi, masaüstlerinizi ve cihazlarınızı, uygulamalarınızı korumanıza, iÅŸ sürekliliÄŸi ve felaket kurtarma operasyonlarını gerçekleÅŸtirmenize yardımcı oluyoruz.

​

- MüÅŸteri Odaklı Yaklaşım

- Sürekli Ä°yileÅŸtirme ve DeÄŸer Katma Kültürü

- Ä°ÅŸ Gereksinimlerini Bilen Bir Ekip

- Yüksek Motivasyon

Datacosmos_Logo-01.png
datacosmoswoman.png

Neden Yönetilen Hizmetler?

​

- Mevcut BT iş zorluklarınızı ve hedeflerinizi tartışın

- Mevcut BT ortamının değerlendirmesini yapın

- Bütçenize uygun bir zaman çizelgesi içeren bir plan saÄŸlayın

- En etkili çözüm ile isteklerinize zamanında cevap verin

 

​

EÄŸer günlük rutin iÅŸleri düÅŸünmek istemiyor ve sadece sonuca odaklanmak istiyorsanız sizin için doÄŸru çözüm Yönetilen Hizmetler olacaktır. Yönetilen Hizmetler ile ekibinizi, katma deÄŸeri olmayan günlük rutin iÅŸlerinden kurtarır onları uzmanlık alanlarına odaklamış olursunuz. Datacore kendi konusunda tecrübeli ve sertifikalı çalışanları ile   9 yıldır   aÅŸağıdaki hizmetleri vermektedir.

Faydalarını kısaca anlatacak olursak;

​

•Bu hizmet, sizleri standart projelerinizdeki alım öncesi bir çok prosedürden kurtarır.

•Sadece isteklerinizi belirterek ve bu konuda yaptırımı olan ciddi sözleÅŸmeler imzalayarak hedefinize kolay yoldan ulaÅŸmanızı saÄŸlar.

•Ürünlerin teknik ayrıntılarını incelemek, farklılıklarını araÅŸtırmak, demo ve poc yapmak gibi bir çok standart iÅŸlemi ortadan kaldırır.

•Yapacağınız alımı bütçenize uydurabilmek için üreticilerin yıl sonlarını takip etmenize gerek kalmaz.

•Bütçelerinizin el verdiÄŸi en makul seviyelerde ürün ve hizmet sahibi olmanızı saÄŸlar.

•Projeniz için gereken donanım ve yazılımları 3-5 yıllık büyüme hedeflerinize göre planlamaktan sizi kurtarır.

•O anki ihtiyaçlar doÄŸrultusunda temin edebileceÄŸiniz bir sisteme geçmenizi saÄŸlar.

•Alım sonrasında da görünmeyen bir çok malieyetten sizi kurtarır.

•Teknik personelinizin, güncel eÄŸitimlere katılma, teknik makaleleri okuma, forumlarda hata araÅŸtırma zahmetinden ve telefonda destek almak için geçirilecek sürelerden kurtarır.

•Konularında uzman, mühendisler ile çalışarak, asıl hedefinize giden yolda güçlü bir takım arkadaşı edinmenizi saÄŸlar.

yedekleme.png

Backup as a Service 

felaket.png

Disaster as a Service 

arsiv.png

Archive as a Service 

Burada bir kaç örnek vermek gerekirse;

​

ÖrneÄŸin bir A firması yönetilen hizmetlere ait bu servisleri ilk defa duydu ve yedekleme operasyonlarını profesyonel bir firmaya devretmek istedi.

 

Ä°stek üzerine yedekleme operasyonları müÅŸterinin ortamında baÅŸlatıldı ve ilk kopyaların firma içerisinde tutulmasına karar verildi.

Zaman içerisinde yedekleme verilerinin güvenliÄŸi sebebiyle verinin bir kopyasının dışarı çıkartılması istendi.

Ä°ÅŸte burada Datacosmos’un bulut üzerindeki servisleri devreye girerek bu ihtiyacı karşıladı.

Böylelikle yedekleme operasyonları tamamen güvence altına alındı.

 

ÖrneÄŸimize devam edelim ve aynı firma kritik sunucuları için bir felaket kurtama projesine karar verdiler.

Bu durumda yapılması gereken istenen sunucuların RPO/RTO ihtiyaçları doÄŸrultusunda coÄŸrafi yedekliliÄŸi de düÅŸünerek Yönetilen Felaket Kurtarma Hizmetlerinden faydalanmak.

 

Bu Örnekte A Firmasının kazançlarını kısaca sayacak olursak;

​

1- Tüm yedekleme operasyonlarını profesyonel yedekli bir kadroya teslim etmiÅŸ oldu.

2- Yedekleme tarafındaki operasyonel iÅŸ yüklerinden kurtularak toplam sahip olma maliyetlerini düÅŸürdü.

3- Backup dünyasındaki, 3-2-1 kuralını iÅŸleterek ÅŸirket verilerinin güvenliÄŸini saÄŸlamış oldu.

4- FKM projesinde gerekecek ikinci bir datacenter, donanım ve lisans maliyetlerinden kurtulmuş oldu.

5-Sürekli ve düzenli olarak monitörlenen , test edilen ve rapolanan bir yedekleme ve fkm sistemine sahip oldu.

monitoringIT.jpg

Monitöring Üzerine:

​

Alınan hizmetlerin bir uzantısı olarak müÅŸterilerimize ücretsiz olarak 7/24 monitörleme, loglama, izleme ve çaÄŸrı takibi hizmeti verilmektedir. Yönetilen hizmetlerin içeriÄŸi deÄŸiÅŸse de tek bir platform üzerinden monitoring yapılmaktadır. Bunun faydasını ÅŸöyle özetleyebiliriz, birbiriyle iliÅŸkisi olan problemleri önceden tespit ederek bir kesintiye sebep olmadan problemlerin giderilmesine olanak tanır. Monitöring ekibi arka tarafta kendisine atanmış 7/24 destek veren bir mühendis grubu ile birlikte çalışmaktadır. Bu mühendis grupları yönetilen hizmetlerin içeriÄŸi ile ilgili sınıflara ayrılmıştır ve kendi alanında uzmanlaÅŸmış ekiplerden oluÅŸur. Mühendis ekipleri sadece kendi iÅŸiyle uÄŸraÅŸan yedekleme, depolama, sanallaÅŸtırma, network, güvenlik ve kubernetes mühendisleri gibi mühendis ekiplerinden oluÅŸmaktadır.

Raporlama Üzerine

​

Monitöring kadar müÅŸterilerimize verdiÄŸimiz raporların da içeriklerini açıklamakta fayda var. Verilen hizmetler ile ilgili farklı farkındalık düzeylerine sahip düzenli raporlar üretiyoruz ve müÅŸterilerimizle paylaşıyoruz. Teknip ekiplere detaylı teknik analizler içeren raporlamalar sunulurken, yöneticilere maliyet, karlılık hedefli ve baÅŸarı oranları içeren raporlar üretilebilmektedir.

 

Datacosmos servislerini isterseniz kendi ortamınızda isterseniz Datacosmos veri merkezlerinde kullanabilirsiniz. Her iki durumda da Datacosmos çatısı altındaki 7/24 monitör hizmetinden ve yüksek SLA oranlarından faydalanmış olursunuz.

Datacosmos, Yönetilen Hizmetler konusunda lider iÅŸ ortakları ile 2 temel baÅŸlık altında hizmet göstermektedir.

​

Bunlar tahmin edebileceğiniz gibi donanım ve yazılım ana başlıklarıdır.

​

 

1- Yazılımların Tarafında;  Firmanın bilgi iÅŸlem politikaları ekseninde yazılımların tespiti, uygulanması, yönetilmesi, monitör edilmesi, eksiklerin giderilmesi ve anlık isteklerin yerine getirilmesi ÅŸeklinde özetlenebilir. Bu kapsamda, firmanın yedekleme ve saklama politikaları doÄŸrultusunda backup, restore, replikasyon ve arÅŸivleme operasyonlarının tamamı yönetilmektedir. Uyarılar ve alınan hatalar firmaya, yansıtılmadan giderilir.  Firmadan gelen restore istekleri ile ek iÅŸ yüklerin implemente edilmesi gibi taleplerin tümü otomoatik olarak karşılanır.

 

2- Donanım Tarafında;  Verilen hizmetin donanımsal altyapısı eÄŸer Datacosmos tarafından saÄŸlanıyorsa, bu donanımların arıza öncesi saÄŸlık kontrolleri, düzenli monitör edilmesi ve periyodik bakımları, iÅŸletim sistemi seviyesindeki upgrade ve güvenlik açıklarının kapatılması iÅŸlemleri Datacosmos mühendisleri tarafından gerçekleÅŸtirilmektedir.

Hizmet saÄŸlanan firmanın büyüme ve performans trendlerine göre, firmaya  yansıtılmadan cpu, ram, disk artışı, sunucu deÄŸiÅŸimi ihtiyaçlarını Datacosmos monitörleme ekibi tespit eder, yönetime raporlar ve en kısa sürede parça, cihaz veya sunucu teminine gidilerek deÄŸiÅŸiklik gerçekleÅŸtirilir.

​

Yine donanımlar üzerindeki firmware, iÅŸletim sistemleri ve uygulamalar seviyesindeki upgrade ler ve güvenlik için sistem sıkılaÅŸtırma iÅŸlemleri Datacosmos mühendisleri tarafından gerçekleÅŸtirilmektedir. Bu iÅŸlemler Hizmet saÄŸlanan firmanın güvenlik politikalarına uygunluk saÄŸlaması adına birlikte karar verilerek yapılmaktadır.    

Datacosmos_Logo-01.png
shutterstock_1197153475.jpg
Datacosmos_Logo-01.png

Datacosmos’un sunduÄŸu hizmet detaylarına ÅŸöyle bir göz atacak olursak ortam analizinden-monitöringe, dizayndan-restore testlerine ve periyodik ortam raporlamasına kadar bir çok altbaÅŸlık görebilirsiniz.

 

Ä°ÅŸ Akışını Özetlemek Gerekirse;

Projeye baÅŸlarken, önce hizmet saÄŸlanan firma ile beraber bir ortam analizi yapılarak dizaynı içeren bir proje raporu ortaya çıkartılır.

Hizmet saÄŸlanan firmanın onaylaması ile, kurulumlara baÅŸlanır. Kurulumların akabinde yazılımın bileÅŸenleri yüklenerek uygulama hayata geçirilir.

 

Daha sonraki zamanlarda çıkabilecek problemleri önlemek için düzenli güncelleme ve onarımlar yapılarak, uygulama ve bileÅŸenler hep en güncel ve güvenlik anlamında en dayanıklı halde tutulur.

 

Alınan arÅŸivler, yedekler yapılan replikasyonlar periyodik olarak test edilir.  Özellikle, Yönetilen Felaket Kurtama Hizmet’lerine tabi olan sunucular ve uygulamalar için özel planlı ve plansız test senaryoları uygulanmaktadır. MüÅŸterilerimizin başına gelecek herhangi bir felaket durumu için Datacosmos içerisindeki birimler 7/24 nöbetçi sistemi ile çalışmaktadır.

 

Planlanan konfigürasyonlar tamamlandıktan sonra hizmet verilen ortam 7/24 monitör edilir. Monitörleme esnasında karşılaşılan uyarılar ve hatalar olursa ilgili birimlerin devreye girmesi saÄŸlanır. Firma bu kapsamda yapılan günlük operasyonlar ve yürütülen iÅŸlerin durumu ile ilgili düzenli olarak bilgilendirilir. 

 

Kalite standartlarını ve hizmet seviyesini belirlemek için önceden anlaşılan SLA oranları, firmaya açılan dashboard üzerinden takip edilebilir.  Firma kendisine ait bu dashboard, raporlama ve yönetim ekranlarından isterse anlık operasyonları takip edebilir.

 

Backup, ArÅŸiv, Disaster ve Barındırma hizmetlerimizin hepsi Datacosmos Monitörleme Merkezi üzerinden her biri kendi konusunda uzman ve ayrı ekipler tarafından yönetilmektedir.

 

BACKUP hizmetindeki bir kaç rakamdan bahsedecek olursak;

Datacosmos üzerinde

Günlük 11.000 backup job

Haftalık : 85.000 backup job Çalışmaktadır.

Ve bu çalışan jobların baÅŸarı oranı %99’un üzerindedir.

 

Bu veriler Datacosmos’un kendi alanında ne kadar ciddi bir konumda olduÄŸunu göstermektedir.

​

 

Tekrarlanan işler ve konusunda uzman bir ekip başarıyı beraberinde getirir.

bottom of page